tisdag 22 juni 2010

[soft colours - necklace]







Soft Colours - Halsband

Guldfärgad kedja {ärtlänk}
Guldfärgat lås {t-lås}
Vintage glaspärlor {rosa, blekblå, grön & turquise}

Det här är ett halsband som jag länge gått omkring och tänkt att jag ska göra. Jag ville använda de vintage glaspärlor som jag under alla år samlat på mig och 'fästa' dem på en kedja. Nu när min kära vän Anna bad mig göra ett halsband som hennes dotter ska ge till sin fröken, när hon slutar på sin förskola, blev det till slut av.

Alla glaspärlor är i härliga, pastelliga {soft colours} färger och tillsammans med guldet och det lite större t-låset blev det komplett.
{Jag ska genast göra ett till mig själv - jag har lite svårt att skiljas från en del smycken, speciellt de som jag länge tänkt på.}

2 kommentarer:

  1. love the colors of these beads! and recently i've been more and more into gold - lovely* xx, Jane

    SvaraRadera
  2. Your creations are all so lovely!! Thanks for your sweet comment yesterday!

    xx Katie

    SvaraRadera